Vesti

Intesa Leasing ostvarila najveći rast tržišnog učešća u Srbiji za 2011.

29/05/2012

U uslovima otežane ekonomske klime, Intesa Leasing Beograd je krajem 2011. god. dostigla drugo mesto na tržištu, mereno prema veličini ukupne aktive.

pročitaj više

Saradnja Intesa Leasing i FK Partizan

08/03/2011

Beograd (4. mart) – Intesa Leasing d.o.o. i Fudbalski klub “Partizan” potpisali su ugovor o poslovnoj saradnji prema kome Intesa Leasing postaje član "Šampionskog tima sponzora FK Partizan",aktuelnog šampiona Srbije i ovosezonskog učesnika UEFA Lige Šampiona.

pročitaj više

Veliko interesovanje za lizing u dinarima

15/06/2010

(BIZNIS)

Interesovanje građana za lizing u dinarima, koje je početkom godine na tržište uvela Intesa Leasing, izuzetno je veliko, o čemu svedoči i podatak da je za prvih pet meseci 2010. godine na ovaj način plasirano više od 173 miliona dinara, saopštila je ta lizing kompanija.

pročitaj više

LIZING U DINARIMA NAJPOVOLJNIJI

08/03/2010

izvor: Press

Kupovinom automobila pomocu lizinga u dinarima omogućavamo našim klijentima da im rata ne raste proporcionalno sa rastom evra

pročitaj više

Lizing rata u dinarima

18/02/2010

Kupovina automobila je uvek povezana sa kursom evra, kursnim raziikama i strahom od kupovine na rate, jer evro ide gore, a nase dinarske plate dole. Ta praksa sada moze da prestane - Inteza lizing odobrava finansiranje u dinarima, koje sa stranim vaiutama nema nikakve veze, a sve to uz prilicno nisku kamatu pribliznu onoj u evrima.
Ko god je kupio automobil na kredit ill lizing i zadužio se u evrima, ovih dana ima mnogo razloga da se preračunava. Evro raste, a sa njim i količina dinara koju treba odvojiti od plate kako bi se pokrila mesečna rata u devizama. To je i glavni razlog što su mnogi poslednjih meseci odustali od kupovine, plašeći se šta će biti suitra. Međutim, iako je napolju još zima, kupce i novih i polovnih automobila će ovog februara ipak ogrejati sunce - počinje odobravanje lizinga u dinarima. Nema nikakvog vezivanja za strane valute, kamata nije ni izbliza velika kao što se očekivalo, a pritom ima tendcnciju da bude još niža.
Dakle, ugovorite cenu auto­mobila u dinarima i ne razmišljate o kursu i svetskoj ekonomiji, već narednih pet godina odvajajte samo ono što ste planirali.

Bez posebnih ograničenja

Na hrabru ideju odobravanja lizinga u dinarima odlučio se Inleza li­zing, koji je svojevremeno, takođe prvi, na tržište uveo i neke druge proizvode. Sada ponovo kreću koracima koji vode oživljavanju tržišta i to na pravi način, jer za lizing u di­narima nema nekih posebnih ograničenja, barem ne većih od onih koji i inače važe. Dakle, rata ne sme biti veća od trećine plate, minimalno učešće je 25 odsto, a period otplate je od dve do pet godina.
Ono što je mnoge teralo da se zadužuju u evrima, umesto u dinarima, jeste strah od visokih kamata. Uostalom, razlika je bila po nekoliko pula u korist evra, pa je to zvučalo kao izvesna doza sigurnosli. U slučaju Intezinog novog proizvoda, i to se promenilo.
- Zaduživanje u dinarima na ovakav način moglo bi čak doneti uštedu potencijalnim klijentima, jer čak i kad bi be­libor, suprotno svim očekivanjima, porastao, to bi svakako bilo znatno manjc nego što će, sasvim izvesno, porasti euribor - kaže Vlastimir Vuković, direktor Inteza lizinga Beograd. Podsećamo, belibor je kamatna stopa po kojoj banke u Srbiji medusobno trguju dinarima, baš kao što su na evropskom nivou euribor i libor za evre i švajcarske franke. Te kamatne stope zapravo određuju koliku ćete kamatu plaćati jer banka, odnosno lizing kada, na njihovu vrednost dodaje svoju maržu. Inteza lizing na belibor, koji trenutno iznosi 10,24 odsto, dodaje još 2,5 za nove, odno­sno 3,5 odsto za polovne auto­mobile, što znači da vi plaćate kamatu od 12,74 ill 13,74 odsto.

Lizing sa prosečnom platom

Ako uzmemo u obzir da prosek primanja kod nas nije veći od 30 ili 35 hiljada dinara, to znači da bi neko ko se zadužuje kroz lizing u dinarima mogao da kupi automobil čija rata no prelazi 10 do 12 hiljada. Računica kaže da su to modeli čija cena sa carinom i PDV-om iznosi od šest do devet hiljada evra. Drugim rečima, čitav niz modela, među kojima ima vrlo zvučnih imena sada je dostupnija kupcima nego ranije. Doduše, treba imati u vidu da je neophodan novae za učešće od 1.500 do 2.000 evra, odnosno gotovina u odgovarajućoj dinarskoj protivvrednosti, kao i da je kasko osiguranje automobila obavezno. Upravo kasko je ozbiljna stavka koju ne treba lako predvideti jer je to na godišnjem nivou jedna cela plata, a izbor kod koga možete da ugovorite osiguranje, prema pravila Inteza lizinga sveden je na samo četiri kuće.

MOGU I POLOVNJACI

Lizing u dinarima se može koristiti i za kupovinu polovnih automobila, ali je kamata jedan odsto veća. Doduše u obzir dolaze samo vozila koja se kupuju od pravnih lica, dakle sa nekog placa polovnjaka ili od bilo koje firme koja lizing kući može da ispostavi fakturu.

pročitaj više

Intesa Leasing u SAT

14/02/2010

izvor: RTS1, emisija SAT

Reporter:

Evo stigosmo i do Intese Leasing. Sa nama je Vlastimir Vuković, direktor Intese Leasing. Imamo jednu zaista ekskluzivnu informaciju. Posle onoga što ste čuli o kineskim automobilima Čeri koji prvi put stižu u Srbiju, čija prodaja počinje i čiji će se modeli prestaviti i na predstojećem Salonu automobila, evo ekskluzivne informacije kako možda te i neke druge automobile kupiti povoljnije. Gospodine Vukoviću, do sada je uvak vaše i sve druge lizing kuće bile zanimljive za svakog ko kupuje automobil na lizing, ali je uvek sve bilo vezano za evro i ljudi kad pomisle na evro, ovaj rast kursa, ne odlučuju se baš rado više za takvu kupovinu, a što je najgore mnogi su već morali da vrate automobile i tu je mnogo problema. Vi nudite jedan novi paket, prvi put u ovoj zemlji. Lizing za dinare. O čemu je reč?

pročitaj više

LIZINGOM DO JEFTINIJIH NEKRETNINA

12/02/2010

izvor: Danas
Beograd -- Mogućnost kupovine stana na lizing trebalo bi da oživi tržište nekretnina, snizi kamate na bankarske kredite i cenu kvadrata za najmanje deset odsto.

Zakonske uslove kojima će taj posao biti dozvoljen građani mogu da očekuju relativno brzo jer je nacrt izmena i dopuna Zakona o finansijskom lizingu već pripremljen.
„Sa predloženim izmenama su se u načelu saglasili i Narodna banka Srbije i Ministartsvo finansija, a i druge institucije su spremne za ovu novinu o kojoj se govori još od 2002. godine. Tu pre svega mislim na Agenciju za privredne registre, koja je još 2004. godine, pripremila softver za evidentiranje lizinga nepokretnosti“, kaže Đorđe Vukotić, rukovodilac pravnog tima Jedinice za sveobuhvatnu reformu propisa.

On dodaje da je čitav koncept realizacije tog posla pripremljen u SRP-u i da je taj predlog prihvatio i ministar ekonomije Mlađan Dinkić, koji ga je, inače, kao meru za oživljavanje građevinske industije, najavio pre dva dana, posle sastanka sa građevinarima u Vladi Srbije.

Vukotić priznaje da bi osim već pripremljenih izmena, u drugom koraku tu ponudu trebalo učiniti i atraktivnijom kroz izmene poreskih uslova, pa će i Ministarstvu finansija biti prosleđen predlog o tome kako će, kada i ko plaćati PDV na izgrađene stanove i porez na imovinu, jer od prilagođenosti tih propisa direktno zavise uslovi koje će moći da ponude lizing kompanije.

„Klasičan stambeni kredit otplaćuje se kroz rate, ali ukoliko dođe do kašnjenja, banka će biti prinuđena da aktivira hipoteku, proda stan na tržištu gde vrednost može i da padne, pa da klijent, i pored toga što je već uplatio deo zaduženja, ostane i bez stana i bez neke druge imovine. Prednost lizinga je to što ga mogu koristiti i oni koji, eventualno, ne ispunjavaju uslove za dobijanje bankarskih kredita jer imaju status dugoročnog zakupca stana. Ukoliko se redovno otplaćuje zakup, kroz određeni broj godina stanari postaju vlasnici, a ukoliko više nisu u mogućnosti da plaćaju, oni izlaze iz tog ugovora“, objašnjava on.

Vukotić dodaje i da je „pogodnost i to što kod ove vrste ponude postoji mogućnost zamene predmeta lizinga, pa klijent posle izvesnog vremena, može da pređe u veći ili manji stan, uplaćena zakupnina do tog perioda mu se uračunava, a takva transakcija nije opterećena poreskim obavezama koje inače prate prodaju starog i kupovinu novog stana“.

Asocijacija lizing kompanija:Zadovoljni smo

I u Asocijaciji lizing kompanija Srbije zadovoljni su najavom da će kroz izmene Zakona o finasijskom lizingu biti omogućena i kupovina nepokretnosti po tom modelu, a slažu se i u oceni da bi sledeći potez trebalo da povuče Ministarstvo finansija.

„Da bi lizing opcija uticala na proširenje ponude u ovom segmentu i time unela dodatnu konkurentnost bankarskim kreditima, što bi se povoljno odrazilo na uslove finansiranja, neophodno je da lizing naknada, kao finansijska usluga, bude oslobođena PDV-a. Zemlje u okruženju su ovo učinile i ranije, tako da je Hrvatska od 1. januara ove godine ukinula PDV na lizing naknadu, dok je Slovenija to učinila tri godine ranije“, navodi se u saopštenju ALKS.

U tom udruženju dodaju i da su inicijativu za ove zakonske izmene već ranije podneli nadležnim ministarstvima i Vladi kroz projekat SRP i podsećaju da je i Savet stranih investitora u Srbiji u svojoj „Beloj knjizi“ za 2009. godinu, u okviru saveta za poboljšanje investicione klime u Srbiji, podržao sve inicijative ALKS

Iskustva iz inostranstva

„U razvijenim zemljama lizing je prilično čest način pribavljanja nepokretnosti, a što su poreski uslovi atraktivniji, to je i zastupljenost veća. Tako je, na primer, u Italiji investirano 80 milijardi evra u lizing nepokretnosti, u Nemačkoj 40 milijardi, Francuskoj 30 milijardi, a u Sloveniji je na ovaj način uloženo dve milijarde evra“, kaže Đorđe Vukotić, rukovodilac pravnog tima Jedinice za sveobuhvatnu reformupropisa.

pročitaj više